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김현식 교수
• 연락처 033-248-1840 • 연구실 사회경영1관 10306호 • e-Mail hshs@hallym.ac.kr |
학력
- 서울대학교(경영학박사)
- 서울대학교(경영학석사)
- 서울대학교(경영학학사)
주요경력
- 경영학부장,경영학전공주임
- 기획재정부 규제심사위원
- CSUS Visiting Scholar
- LG경제연구원 선임연구원
- KBR 편집위원
- 소비문화연구 편집위원
- 마케팅연구 편집위원
연구
- 2021 |
Patience and the adoption of electric vehicles: an application of the dual-self model. Journal of Business Economics, 91(6), 851-866. |
- 2020 |
Customer-to-customer interaction quality, promotion emotion, prevention emotion and attitudinal loyalty in mass services. Journal of service theory and practice, 30(3), 257-276. |
- 2020 |
Online customer-to-customer interactions, customer–firm affection, firm-loyalty and participation intention. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics. |
- 2018 |
Conceptualization and model development of customer‐to‐customer encounter quality (CCEQ) in service settings. Psychology & Marketing, 35(6), 463-476. |
- 2017 | 서비스실패 회복을 위한 복합적 보상 믹스 연구: 재서비스와 보상적 할인을 중심으로. 서비스연구, 7(4), 109-126. |
- 2016 |
The effects of three customer-to-customer interaction quality types on customer experience quality and citizenship behavior in mass service settings. Journal of Services Marketing. |
- 2015 |
The impact of servicescape on customer experience quality through employee-to-customer interaction quality and peer-to-peer interaction quality in hedonic service settings. Asia marketing journal, 17(2), 5. |
- 2014 | 비대칭적 유통 파워 상황에서 제조업체와 유통업체의 추천 인센티브 분담에 관한 연구. 유통연구, 19(2), 65-86. |
- 2013 |
The influence of customer experience quality on customers' behavioral intentions. Services Marketing Quarterly, 34(4), 322-338. |
- 2013 | 영향력 있는 고객을 고려한 경쟁적 도움 행동 촉진 인센티브 연구. 마케팅연구, 28(1), 73-92. |
- 2013 | 멀티 브랜드 소매업체의 추천 보상 프로그램에 관한 연구. 유통연구, 18(3), 79-103. |
- 2012 | 시장통달자의 집단성향을 고려한 고객도움행동 촉진 방안 연구. 소비자학연구, 23(4), 25-44. |
- 2012 | 비계획구매를 고려한 제조업체와 유통업체의 판매촉진 비용 분담. 유통연구, 17(4), 29-53. |
저서
- 마케팅관리(5판, 홍문사, 2020)
- 마케팅관리(4판, 홍문사, 2017)
- 마케팅관리(3판, 홍문사, 2015)
- 마케팅관리(2판, 홍문사, 2013)