교수진





김현식 교수

 

연락처    033-248-1840

• 연구실    사회경영1관 10306호 

e-Mail    hshs@hallym.ac.kr



 

학력

- 서울대학교(경영학박사)

- 서울대학교(경영학석사)

- 서울대학교(경영학학사)

 



주요경력

- 경영학부장,경영학전공주임

- 기획재정부 규제심사위원

- CSUS Visiting Scholar

- LG경제연구원 선임연구원

- KBR 편집위원 

- 소비문화연구 편집위원

- 마케팅연구 편집위원




연구
- 2021
Patience and the adoption of electric vehicles: an application of the dual-self model. Journal of Business Economics, 91(6), 851-866. 
- 2020
Customer-to-customer interaction quality, promotion emotion, prevention emotion and attitudinal loyalty in mass services. Journal of service theory and practice, 30(3), 257-276.
- 2020
Online customer-to-customer interactions, customer–firm affection, firm-loyalty and participation intention. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics.
- 2018
Conceptualization and model development of customer‐to‐customer encounter quality (CCEQ) in service settings. Psychology & Marketing, 35(6), 463-476.
- 2017 서비스실패 회복을 위한 복합적 보상 믹스 연구: 재서비스와 보상적 할인을 중심으로. 서비스연구, 7(4), 109-126.
- 2016
The effects of three customer-to-customer interaction quality types on customer experience quality and citizenship behavior in mass service settings. Journal of Services Marketing.
- 2015
The impact of servicescape on customer experience quality through employee-to-customer interaction quality and peer-to-peer interaction quality in hedonic service settings. Asia marketing journal, 17(2), 5.
- 2014 비대칭적 유통 파워 상황에서 제조업체와 유통업체의 추천 인센티브 분담에 관한 연구. 유통연구, 19(2), 65-86.
- 2013
The influence of customer experience quality on customers' behavioral intentions. Services Marketing Quarterly, 34(4), 322-338.
- 2013 영향력 있는 고객을 고려한 경쟁적 도움 행동 촉진 인센티브 연구. 마케팅연구, 28(1), 73-92.
- 2013 멀티 브랜드 소매업체의 추천 보상 프로그램에 관한 연구. 유통연구, 18(3), 79-103.
- 2012 시장통달자의 집단성향을 고려한 고객도움행동 촉진 방안 연구. 소비자학연구, 23(4), 25-44.
- 2012 비계획구매를 고려한 제조업체와 유통업체의 판매촉진 비용 분담. 유통연구, 17(4), 29-53.







저서

- 마케팅관리(5홍문사, 2020)

- 마케팅관리(4홍문사, 2017)

- 마케팅관리(3홍문사, 2015)

- 마케팅관리(2홍문사, 2013)