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김현식 교수
• 연락처 033-248-1840 • 연구실 사회경영1관 10306호 • e-Mail hshs@hallym.ac.kr |
학력
- 서울대학교(경영학박사)
- 서울대학교(경영학석사)
- 서울대학교(경영학학사)
주요경력
- 경영대학장, 경영대학원장
- 경영학부장,경영학전공주임
- 기획재정부 규제심사위원
- CSUS Visiting Scholar
- LG경제연구원 선임연구원
- KBR 편집위원
- 소비문화연구 편집위원
- 마케팅연구 편집위원
연구
- | The power of customer-to-customer self-service technology in enhancing customer-to-customer interactions [European Journal of Marketing, forthcoming] |
- | Customer-perceived distributive peer justice climate, community identification, C2C interaction quality, and helping intention in MMORPG contexts [Journal of Service Research and Studies, 2024] |
- | Patience and the adoption of electric vehicles: an application of the dual-self model [Journal of Business Economics, 2021] |
- | Customer-to-customer interaction quality, promotion emotion, prevention emotion, and attitudinal loyalty in mass services [Journal of Service Theory and Practice, 2020] |
- | Online customer-to-customer interactions, customer-firm affection, firm-loyalty, and participation intention [Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 2020] |
- | Conceptualization and Model Development of Customer-to-Customer Encounter Quality (CCEQ) in Service Settings [Psychology & Marketing, 2018] |
- | 서비스실패 회복을 위한 복합적 보상 믹스 연구 : 재서비스와 보상적 할인을 중심으로 [서비스연구, 2017] |
- | The Effects of Three Customer-to-Customer Interaction Quality Types on Customer Experience Quality and Citizenship Behavior in Mass Service Settings [Journal of Services Marketing, 2016] |
- | The Impact of Servicescape on Customer Experience Quality through Employee-to-customer Interaction Quality and Peer-to-peer Interaction Quality in Hedonic Service Settings [Asia Marketing Journal, 2015] |
- | 비대칭적 유통 파워 상황에서 제조업체와 유통업체의 추천 인센티브 분담에 관한 연구 [유통연구, 2014] |
- | The Influence of Customer Experience Quality on Customers’ Behavioral Intentions [Services Marketing Quarterly, 2013] |
- | 영향력 있는 고객을 고려한 경쟁적 도움 행동 촉진 인센티브 연구 [마케팅연구, 2013] |
- | 멀티 브랜드 소매업체의 추천 보상 프로그램에 관한 연구 [유통연구, 2013] |
- | 시장통달자의 집단성향을 고려한 고객도움행동 촉진 방안 연구 [소비자학연구, 2012] |
- | 비계획구매를 고려한 제조업체와 유통업체의 판매촉진 비용 분담 [유통연구, 2012] |
저서
- 마케팅관리(6판, 홍문사, 2023)
- 코케팅(경문사, 2022)
- 마케팅관리(5판, 홍문사, 2020)
- 마케팅관리(4판, 홍문사, 2017)
- 마케팅관리(3판, 홍문사, 2015)
- 마케팅관리(2판, 홍문사, 2013)
- 마케팅관리(홍문사, 2010)