교수진





황현석 교수

 

연락처    033-248-1835

• 연구실    사회경영1관 10331호 

e-Mail    hshwang@hallym.ac.kr


 

학력

- 포항공과대학교(공학박사-산업경영공학과)

- 포항공과대학교(공학석사-산업경영공학과)

- 포항공과대학교(공학사-산업경영공학과)




주요경력

- Industrial Engineering & Management System Area Editor

- 한국정보시스템학회 상임이사

- 한국지식경영학회 이사

- 동국대학교 시간강사




연구
- 2020 Analyzing Public Opinions on Particulate Matter Contents using Comments of News Article, International Journal of Psychosocial Rehabilitation
- 2020 Mining Hospital Processes: A Case Study, International Journal of Psychosocial Rehabilitation
- 2019 Developing a Big Data Analytic Model and a Platform for Particulate Matter Prediction: A Case Study. International Journal of Fuzzy Logic and Intelligent Systems, 19(4), 242-249.
- 2019 빅데이터를 활용한 게임 전략 및 유저 행동 패턴 분석: 배틀그라운드 게임을 중심으로. 한국게임학회 논문지, 19(4), 27-35.
- 2019 청소년의 심리적· 환경적 요인이 게임 리더십과 사회자본에 미치는 영향. 한국산학기술학회 논문지, 20(2), 509-519.
- 2018 A study of analyzing related keywords of suicide and suicide rates: Using google trend, Journal of Advanced Research in Dynamical and Control Systems
- 2018 Building an Analytical Platform of Big Data for Quality Inspection in the Dairy Industry: A Machine Learning Approach. Journal of Intelligence and Information Systems, 24(1), 125-140.
- 2018 여가인식과 활용에 미치는 영향 요인에 관한 연구. 한국산학기술학회 논문지, 19(2), 575-584.
- 2017 Developing Big Data Usage Index Using AHP: Application of Major Industries. 정보기술아키텍처 연구, 14(3), 211-219.
- 2017 게임 유용성 평가에 미치는 요인에 관한 연구: 스팀 (STEAM) 게임 리뷰데이터 분석. 한국게임학회 논문지, 17(3), 33-44.
- 2017 Does social opinion influence movie ticket revenues?: A case study. Advanced Science Letters, 23(3), 1627-1630.
- 2017 A study of analyzing STEAM game review data using text mining, International Journal of Applied Business and Economic Research 
- 2017 Influence of negative emotions on the life satisfaction: A case study of Korean adolescents, International Journal of Applied Business and Economic Research
- 2017 The effect of achievement value, study plan and learning activities on career identity and life satisfaction, International Journal of Economic Research
- 2016 의료정보 빅데이터 분석을 통한 개인 맞춤형 유의질병 및 병원정보 제공 앱 서비스 개발. Entrue Journal of Information Technology, 15(2), 7-16.
- 2016 오피니언 마이닝을 통한 브랜드 클러스터링: 자동차 산업 사례연구. 한국산학기술학회 논문지, 17(11), 453-462.
- 2016 청소년 시기의 부모양육방식, 또래애착, 교사관계가 학습태도 및삶의 만족에 미치는 영향. 한국산학기술학회논문지, 17(10), 449-457.
- 2016 A Structural Analysis of the Factors Influencing Life Satisfaction of Korean Youths. International Journal of u-and e-Service, Science and Technology, 9(5), 361-372.
- 2016  Brand clustering based on social big data: A case study. International Journal of Software Engineering and Its Applications, 10(4), 27-36.
- 2016 A stochastic approach for valuing customers: A case study. International Journal of Software Engineering and Its Applications, 10(3), 67-82.
- 2016 실시간 OTT 서비스 데이터 분석: 유투브 게임방송 사례. 한국게임학회 논문지, 16(2), 61-73.
- 2016 모바일 게임의 크로스 프로모션이소비자의 게임 수용태도에 미치는 영향.
- 2015 Data Mining 을 이용한 전략시뮬레이션 게임 데이터 분석. 한국게임학회 논문지, 15(4), 59-68.
- 2014 사회연결망을 이용한 지식전파 분석의 프레임워크, 한국산업정보학회논문지.
- 2014 청소년의 부정적 정서에 영향을 미치는 생태학적 요인: 부모학대경험 여부의 조절효과. 한국산학기술학회 논문지, 15(5), 2713-2723.
- 2014 소셜네트워크 서비스 기반의 소셜쇼핑 사용자 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구. 한국산학기술학회 논문지, 15(1), 61-71.
- 2014 소셜 네트워크 게임의 사용자 수용에 대한 한· 중 비교연구. 한국산업정보학회논문지, 19(5), 39-50.
- 2013 온라인 뉴스 웹사이트의 로그를 이용한 연관규칙 발견에 관한 연구. 한국산업정보학회논문지, 18(2), 47-57.
- 2013 스마트 TV 사용자 수용에 영향을 미치는 요인 연구. 한국산학기술학회 논문지, 14(4), 1652-1662.
- 2013 모바일 VoIP 수용에 영향을 미치는 요인 연구: UTAUT 모형을 중심으로. 한국산학기술학회 논문지, 14(7), 3238-3246.